Hjemmeside statistikker og -tendenser i 2022

Hjemmeside statistikker og -tendenser i 2022

Vidste du at designet af din hjemmeside måske er vigtigere end indholdet?

 

Fordi, 94 % af de første indtryk er designrelaterede, og brugere har en tendens til at bruge 88 % mere tid på et websted med audiovisuelle elementer.

 

Med andre ord, at vide om de tendenser, der virker, vil spare dig rigtig mange penge, tid og kræfter. Alle de tre er nogenlunde det samme, men du forstår, hvad jeg mener.

 

Her er en liste over velkendte grundstatistikker som du kan bruge til at forbedre din virksomheds hjemmeside.

 

Trafik

Blogs udgør 25% af alle websteder på internettet.

 

Mere end tre fjerdedele af internettets individuelle besøgende læser blogs ofte.

 

Procentdelen af ​​brugere, der foretrækker et blogindlæg mere end en annonce, når de ønsker at få information om virksomheden, er 70 %.

 

Statistik over besøgende på webstedet

50 millisekunder er nok til at få en ny kunde eller miste en potentiel en, fordi det for de fleste, kun tager den lille smule tid for at dømme din hjemmeside.

 

Hjemmesider, der tager lang tid at indlæse, koster virksomhederne i hele verdenen 2,6 milliarder dollars hvert år i tabt salg.

 

Hvis billederne af et websted tager for lang tid at indlæse, vil 39% af folk stoppe med at engagere sig med det.

 

Næsten halvdelen af ​​brugerne (47%) forventer, at en gennemsnitlig hjemmeside indlæses på under 2 sekunder.

 

2,6 sekunder er den gennemsnitlige tid for en brugers øjne at lande på det mest indflydelsesrige område på et websted og generere et første indtryk.

 

Brugere har en tendens til at bruge op til 88 % mere tid på et websted, der har videoer.

 

De fleste bruger i gennemsnit 5,59 sekunder på at se på et websteds skriftlige indhold

 

Hvis brugerne får en tidsperiode på 15 minutter, vil 67% af dem foretrække at læse fra en hjemmeside med et godt design frem for en almindelig side.

 

Den samme undersøgelse om online tilstedeværelse fandt ud af, at 46 % af brugerne betragter websteder som “troværdige” baseret på webstedets æstetiske appel.

 

Undersøgelse fandt ud af, at 94% af den negative feedback om websteder handlede om design.

 

Næsten tre fjerdedele (73%) af virksomhederne investerer i design for at få flere visninger og skille sig ud blandt konkurrenterne.

 

70 % af små virksomheder har ikke et CTA-link (call to action) på deres hjemmeside.

 

Statistik om webstedsbrugeroplevelse

Brugeraktiviteter er stærkt påvirket af erfaring, og en dårlig UX kan forårsage mere skade på din nøjagtige trafikstatistik, end du forventer.

 

Næsten 90% af hjemmesidebrugerne skifter til en konkurrent efter dårlig hjemmesidebrugeroplevelse.

 

57 % af mennesker angiver, at de ikke vil anbefale en virksomhedshjemmeside med et dårligt design på mobilen.

 

85 % af mennesker angiver, at en virksomheds mobilwebsite skal være mindst lige så god som desktopversionen.

 

Fra og med 2. kvartal 2018 foretrak 63 % af folk at bruge mobile enheder frem for computere

 

I 2017 var 52,64 % af den globale organiske søgetrafikkilde mobiltrafik.

 

50% af alle e-handelsindtægterne er blevet tegnet af mobil e-handel.

 

Hvad er de mest populære søgemaskiner i 2022?

Tre år i træk har den mest populære søgemaskine været Google Chrome. Det forventes igen at være det mest populære i 2022, hvilket betyder, at Chrome er den mest populære browser og det perfekte miljø til at få trafik fra søgemaskiner og arbejde på dine konverteringsrater.

 

Hvor stor en procentdel af de daglige besøgende på en hjemmeside som bruger mobil?

Fra 2. kvartal 2018 foretrak 63 % af folk at bruge mobile enheder frem for computere, hvilket betyder, at det er vigtigere end nogensinde at have en professionel hjemmeside med fokus på mobilbrowser version.